Ekon.mag. Hannu Laakso har från och med den 23.5.2017 utnämnts till marknadsföringsdirektör för Pauligs kaffeverksamhet samt till medlem i Kaffe-divisionens ledningsgrupp. Han har över femton års erfarenhet av ledande positioner inom marknadsföring, bland annat inom MTV, Elisa Abp, McDonalds och Olvi. Förutom chefsuppgifter inom marknadsföring har Hannu även lett IUM-mediekedjans finska verksamhet i drygt fem års tid.
”Hannu har ett starkt och mångsidigt kunnande inom marknadsföring och strategiskt ledande. Som en världsresenär är han van att leta efter nya smaker och även genom det kommer han säkert att bidra med nya och fräscha tankar i vår verksamhet och till konsumenterna att pröva på”, säger Elisa Markula, som leder Pauligs Kaffe-division.
”Kaffe är oerhört fascinerande både vad gäller sensorisk bedömning samt marknadsföring och business. Kaffe är också förknippat med konsumentbeteenden, som jag är väldigt nyfiken på. Det känns fint att få lära sig mera om kaffets värld och, framför allt, att få jobba inom det familjeägda och internationella Paulig med kvalitativa och uppskattade kaffevarumärken”, säger Hannu Laakso.