15.11.2023 Meddelande
Matsvinn är en global utmaning som kräver lösningar på flera nivåer, i allt från kök till gårdar och företag. Men hur kan vi skapa meningsfull förändring i stor skala? Det är temat för detta webbinarium, som arrangeras av EIT Food, Europas ledande organ för livsmedelsinnovation, och Paulig, ett internationellt mat- och dryckesföretag. I webbinariet deltar representanter från EU-kommissionen, EIT Food och Paulig, samt branschledare och hållbarhetsexperter.

Välkommen att ta del av innovativa strategier från startups och branschexperter samt en diskussion kring EU-kommissionens förslag kring bindande mål för ett minskat matsvinn.

Målet med webinariet är att visa och inspirera företag, intressenter och beslutsfattare hur innovativa samarbeten effektivt kan bekämpa matsvinn och samtidigt förbättra affärerna. Vi vill också bidra till EU-kommissionens mål för ett minskat matsvinn inom Europa.

Samtliga medverkande delar ett gemensamt mål: att driva systematisk förändring för en mer hållbar framtid.

Detaljerad information om webbinariet:

Datum: 20 november 2023
Tid: 14.00-15.00 CET
Plats: Digitalt via Microsoft Teams
Anmälan till webinariet sker via denna länk

Deltagare:

• Moderator: Susan Cloran, Senior Vice President, Eat Well Global
  • Anne-Laure Gassin, Team Leader, Food Waste, Farm to Fork Strategy Unit, Directorate-General for Health and Food Safety, European Commission
  • Rolf Ladau, VD, Paulig
  • Marja-Liisa Meurice, Direktör EIT Food North-East
  • Juan Medina, VD, Kaffe Bueno
  • Olaf van der Veen, VD, Orbisk
  • Filip Lundin, VD, Sopköket
  • Kaisa Lipponen, Direktör kommunikation & hållbarhet, Paulig
  • Susanne Knittel, Chef Corporate Affairs, Public Affairs & hållbarhet, Danone
  • Mattis Bergquist, Hållbarhetschef, Coop
  • Hanna Thofelt Lindström, Kommunikations- och hållbarhetschef, Matsmart Motatos

Läs hela programmet här.

För mer information kontakta:

Nils Sjöberg
Kommunikationschef Paulig Sverige
nils.sjoberg@paulig.com

Om Paulig

Paulig är ett familjeägt livsmedelsföretag som vill skapa en ny, hållbar matkultur - för både människa och planet. Företaget erbjuder smaker i alla former: kaffe och drycker, Tex Mex och kryddor, snacks och växtbaserade alternativ. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Poco Loco och Zanuy. Pauligs omsättning uppgick 2022 till 1,1 miljarder miljoner euro. Företaget har över 2 300 medarbetare i 13 länder som alla samlas kring syftet For a life full of flavor.

Ladda ner högupplösta bilder