Tina Andersson har utsetts till Senior Vice President för den nyinrättade funktionen Strategy & Growth inom Paulig-koncernen.
Tina Andersson har stor erfarenhet av snabbrörliga konsumtionsvaror och starka varumärken och har innehaft ledande positioner inom försäljning, marknadsföring och innovation på Mars Inc, Campell’s Nordic, Findus och Hilding Anders International m fl. Tina Andersson ansluter till Paulig-koncernen från sin tjänst som chef för verksamhetsområdet Consumer & Corporate Marketing på Duni AB. Hon har studerat ekonomi och redovisning på Lunds universitet.
Rollen som Senior Vice President för Strategy & Growth inom Paulig-koncernen är ny och har inrättats för att stödja koncernen i att nå sina tillväxtmål. Målsättningen är att säkerställa den långsiktiga utvecklingen av koncernens verksamhet och erbjudande.
– Jag tycker att Paulig-koncernen är ett mycket intressant företag med starka varumärken som Santa Maria, Paulig och Risenta i portföljen. Jag ser verkligen fram emot att få vidareutveckla företaget tillsammans med teamet, säger Tina Andersson.
Paulig-koncernens främsta produkter är kaffe, kryddor, matkoncept och naturligt hälsosamma livsmedel. Företaget grundades av Gustav Paulig i hjärtat av Helsingfors år 1876. Idag – 140 år senare – ägs det fortfarande av Gustavs ättlingar. Paulig-koncernen verkar i 13 europeiska länder och säljer sina produkter i fler än 60 länder.
Tina Andersson kommer att ingå i Paulig-koncernens ledningsgrupp och rapportera till koncernchef Jaana Tuominen. Hon påbörjar sin nya roll den 1 september 2016, med bas i Sverige.
För mer information:
Anita Laxén, Kommunikationsdirektör, +358 40 770 0873, anita.laxen@paulig.com
Om Paulig Group
Inom Paulig-koncernen förenas vi av vår strävan att utforska bra smak. Vi är ett familjeägt internationellt företag inom livsmedelsindustrin, som grundades 1876 och som gjort sig känt för kvalitetsprodukter inom Kaffe, Världens Mat & Kryddor, Snack Food samt Naturally Healthy Food. Vårt produktsortiment inbegriper välkända varumärken som Paulig, Santa Maria och Risenta. Koncernen har cirka 1 900 medarbetare i 13 länder och omsättningen uppgick år 2015 till 905 miljoner euro. www. pauliggroup.com
Tina Andersson kommer att leda
Strategy & Growth inom Paulig-koncernen
Tina Andersson har utsetts till Senior Vice President för den nyinrättade funktionen Strategy & Growth inom Paulig-koncernen.
Tina Andersson har stor erfarenhet av snabbrörliga konsumtionsvaror och starka varumärken och har innehaft ledande positioner inom försäljning, marknadsföring och innovation på Mars Inc, Campell’s Nordic, Findus och Hilding Anders International m fl. Tina Andersson ansluter till Paulig-koncernen från sin tjänst som chef för verksamhetsområdet Consumer & Corporate Marketing på Duni AB. Hon har studerat ekonomi och redovisning på Lunds universitet.
Rollen som Senior Vice President för Strategy & Growth inom Paulig-koncernen är ny och har inrättats för att stödja koncernen i att nå sina tillväxtmål. Målsättningen är att säkerställa den långsiktiga utvecklingen av koncernens verksamhet och erbjudande.
– Jag tycker att Paulig-koncernen är ett mycket intressant företag med starka varumärken som Santa Maria, Paulig och Risenta i portföljen. Jag ser verkligen fram emot att få vidareutveckla företaget tillsammans med teamet, säger Tina Andersson.
Paulig-koncernens främsta produkter är kaffe, kryddor, matkoncept och naturligt hälsosamma livsmedel. Företaget grundades av Gustav Paulig i hjärtat av Helsingfors år 1876. Idag – 140 år senare – ägs det fortfarande av Gustavs ättlingar. Paulig-koncernen verkar i 13 europeiska länder och säljer sina produkter i fler än 60 länder.
Tina Andersson kommer att ingå i Paulig-koncernens ledningsgrupp och rapportera till koncernchef Jaana Tuominen. Hon påbörjar sin nya roll den 1 september 2016, med bas i Sverige.
För mer information:
Anita Laxén, Kommunikationsdirektör, +358 40 770 0873, anita.laxen@paulig.com
Om Paulig Group
Inom Paulig-koncernen förenas vi av vår strävan att utforska bra smak. Vi är ett familjeägt internationellt företag inom livsmedelsindustrin, som grundades 1876 och som gjort sig känt för kvalitetsprodukter inom Kaffe, Världens Mat & Kryddor, Snack Food samt Naturally Healthy Food. Vårt produktsortiment inbegriper välkända varumärken som Paulig, Santa Maria och Risenta. Koncernen har cirka 1 900 medarbetare i 13 länder och omsättningen uppgick år 2015 till 905 miljoner euro. www. pauliggroup.com