Kansainvälinen elintarvike- ja juomayhtiö Paulig investoi 12 miljoonaa euroa kasvattaakseen tuotantokapasiteettiaan yhtiön tuotantolaitoksella Bergan kaupungissa Espanjassa. Uusi vehnätortillalinja vastaa Tex Mex -tuotteiden kasvavaan maailmanlaajuiseen kysyntään ja vahvistaa alueen strategista merkitystä yhtiölle.
Uuden tuotantolinjan odotetaan valmistuvan vuoden 2026 loppuun mennessä nykyisiin tehdastiloihin, joita parhaillaan muokataan vastaamaan uusia tuotantotarpeita. Laajentamalla olemassa olevia tiloja Paulig voi reagoida markkinoiden tarpeisiin nopeasti ja tehokkaasti.
”Tämä investointi Espanjassa ei ainoastaan lisää tuotantokapasiteettiamme, vaan tukee myös Pauligin visiota olla 'The Shaper of Popular Food Culture' vuoteen 2030 mennessä. Jatkamme Tex Mex -valikoimamme laajentamista Euroopassa”, sanoo Pauligin toimitusjohtaja Rolf Ladau.
Tex Mex on Pauligin strateginen kasvun moottori
World Foods -kategorian kasvava suosio muuttaa kuluttajakäyttäytymistä ja avaa Pauligille uusia kasvumahdollisuuksia. Autenttisten makujen, kansainvälisten ruokakokemusten ja joustavien arjen ratkaisujen kysyntä on tehnyt Tex Mexistä yhden yhtiön tärkeimmistä kasvualoista.
”Investointi on selkeä askel Tex Mex -asemamme vahvistamiseksi. Se mahdollistaa ketterämmän, innovatiivisemman ja kuluttajaläheisemmän tuotantomallin, jossa painopiste on kestävyydessä ja paikallisessa yhteistyössä”, Ladau jatkaa.
Investoinnin odotetaan luovan noin 30 uutta työpaikkaa seuraavien 5-6 vuoden aikana ja tukevan alueen taloudellista ja sosiaalista kehitystä.
Paulig työllistää noin 350 henkilöä Espanjassa ja yhteensä 2 400 maailmanlaajuisesti. Yhtiön liikevaihto on 1,2 miljardia euroa, josta noin puolet tulee Tex Mex -liiketoiminnasta.
Tämä investointi tukee Pauligin pitkän aikavälin kasvustrategiaa, jonka tavoitteena on vahvistaa yhtiön asemaa nopeasti kasvavilla markkinoilla, kuten Tex Mex- ja snacks-segmenteissä. Samalla yhtiö laajentaa tarjontaansa esimerkiksi aasialaisen keittiön alueella. Viimeaikaiset yritysostot, kuten Panesar Foods ja Conimex, tukevat tätä kehitystä.
Lisätietoa:
Fredrik Palmén
PR päällikkö
+358 40 596 4323
Paulig lyhyesti
Paulig on kansainvälinen elintarvikeyritys, joka rakentaa uutta ja vastuullista ruokakulttuuria – sekä ihmisille että maapallolle. Pauligilta saa kaikkea maukasta: Tex Mex-, Snacks- ja World Foods -tuotteita, kahvia ja mausteita. Yrityksen brändejä ovat Paulig, Santa Maria, Risenta, Poco Loco, Conimex ja Zanuy. Paulig valmistaa tuotteita myös asiakkaiden omille tuotemerkeille ja teollisuusasiakkaille. Vuonna 2024 Pauligin liikevaihto oli noin 1,2 miljardia euroa. Paulig perustettiin vuonna 1876, ja se on 100-prosenttisesti Pauligin perheen omistuksessa. Yrityksen palveluksessa on 2 400 intohimoisesti työhönsä suhtautuvaa työntekijää 13 eri maassa. Heillä kaikilla on yhteinen tavoite – ”For a life full of flavour”. www.pauliggroup.com